Presidenziale : Macron vince, a Corsica cunferma Le Pen

Emmanuel Macron ghje statu elettu dumenica 24 aprile presidente di a Republica Francese incù 58 pc di i voti di fronte à Marine Le Pen 42 pc. Un’elezzione marcata da una forte astenzione da rapportu à 2017. So stati più di 28 pc à ùn’avè vutatu, ghjeranu 25 pc in 2017. Ma Macron face menu che in 2017, quasi 10 punti di menu ,58 pc, contr’ à 66 pc, allora che Marine Le Pen guadagna voti e passa di 34 à 42 pc, à u cuntrariu di Macron face quasi 10 punti di più. Stu secondu giru firma una crescita di i voti bianchi. Miglioni d’elettori un’anu vulsutu sceglie tra i dui candidati. « Ghje un’elezzione di blucchime «   ha dettu Jean Luc Melanchon capu di l’unione pupulare. Ancu s’hè lu sè dettu felice di a scunfitta di Le Pen. « Macron ghje u presidente di a Republica chi ha fattu à più pessima elezzione di à cinquesima republica » ha dicchjaratu dinò Melanchon lampendu una chjama à l’unione di è forze di manca per è legislative di ghjungnu, per dà una « scunfitta » à ù presidente Macron. Sè lu si cunsidereghja u primu giru, chi dà a vera adesione pulitica, Macron ùn raccoglie che 28 pc di suddisfazione,tutti l’altri voti di u secondu giru so voti di bluchime contra Le Pen.

A Corsica indò solcu di strema dritta

A Corsica cunferma à so adesione à a strema dritta di Marine le Pen. 58 pc di i voti contra 42 pc à Macron. Digià à u primu giru ghjera in testa incù 28 pc e ha duppiatu à so percentuale à u secondu. In 2017 sè u primu giru avia messu Le Pen à capu u secondu avìa preferitu Macron 51,4 pc contra 48,5pc. A maggiurità di e cumune di l’isula anu vutatu Le Pen incù percentuale forte cume in Sarrola-Carcopino 70pc, in Bastia più di 58 pc e listessa in Aiacciu 58,8pc . Stu votu di a strema dritta ùn ghje solu ùn votu di prudesta , ghje ùn votu di cunvizione . L’elezzione presidenziale dà a vera identità pulitica di l’isula, un’identità di dritta e di strema dritta, chi si scrive senza dipendenza nisuna cume à l’elezzione lucale. D’altronde a storia eletturale di sti ultimi quarant’anni dà una fotografia spudica di a carta pulitica di a Corsica. In 1974 ha vutatu à dritta (Giscard d’Estaing), in 1981 un’hà micca datu a maggiurita à Mitterand, ne menu in 1988, in 1995 ha datu a primura à Chirac, poi à Sarkosy e ùn’hà sceltu Hollande in 2012. Allora a questione chi si pone ghje quella di a spiegazione di u so votu naziunalistu à e Territuriale ? A Corsica ha sempre una pustura clanista che i naziunalisti un’anu stradicatu. In essendu a dritta à è presidenziale, ha elettu anni fà deputati , cumune, cunsigli generali, e regiunali di manca. In 1981 a Corsica ùn sceglie Mitterand ma face tombula in elighjentu 4 deputati di manca. Oghje a manca ha smarritu e una maggiurità di corsi, à u livellu lucale, sè lampata indè e braccie di i naziunalisti. Vale à dì chella sparte è so idée ? I resultati di dumenica dicenu piuttostu u cuntrariu, al menu che per l’elettori Lepenisti ùn ci sìa tantu differenze tra naziunalismu corsu e naziunalismu francese ?


Pierluigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post