Guvernu Frencese: una forma nova, un fondu vechju

Eccu ! u guvernu frencese ghje fattu ! so 28, 14 donne e 14 omi. Una parità ghjusta. Cume sempre ci nè chi si né sò andati e d’altri chi sò ghjunti. Ùn guvernu incù un’età media di 48 anni, vale à dì ùn guvernu piutostu giovanu, a più vechja puterebbe esse Catalina Colonna (nata in Tours ma di origine corsa), ministra di l’affari strangeri, 66 anni. Ùn guvernu custituitu piustostu di caponi surtiti di coselu si chjama è scole maiò , Ena, Pulitechnica, Normale Sup, Sciences Po. Ùn guvernu chi si vole dà una faccia di diversità. C’hè dui ministri di culori, quellu di l’educazione naziunale e a secretaria di Statu à u Mare ,e una ministra Franco- Araba (quella di a cultura) . A vitrina di stu guvernu presenta tutt’ è caratteristiche di una sucietà pluriculturale, muderna( ancu sè ùn so micca troppu cosa sta parola significheghja). Per ripiglià u dettu frencese dicieraghju, à vede lu cusì, stu guvernu «  ghje bè sott’à tutti l’aspetti ». Ci manca quantunque qualcosa indè sta maghjina pulita. Ùn c’hè nisùn ripresentente di a sucietà civile (sindicalistu, o militente assuciativu). Ùn cunnicitore di una certa realità di terrenu, qualcunu chi campa è difficultà oghjinche, quelle chi atempanu i ghjorni di miglioni di frencesi. Una specie di espertu in pratica. Ma ùn ci tocca micca à sunià. Ghje ùn guvernu Macron e cume l’ ha detta ùn spezialistu, «  ùn guvernu Macro-Macrunistu ». U guvernu d’unione pupulare, quellu chi nurmalmente dà posti à u populu, sarà per dopu…… per dopu è legislative se lu si nè crede a vuluntà e a speranza di Jean Luc Mélenchon u capu di st’unione.
Per avà ghje u guvernu Macron purtatu da Elisabeth Born. E ancu sè à so fisiunumia ha ùn po scambiata, u fondu ghje listessu. Macron ùn pare micca avè tenutu contu di i risultati di l’elezzione presidenziale. Ùn n’hà ottenutu che 28 PC di primura di i frencesi, i 58 pc di u secondu giru ùn so voti d’accunsentu ma solu di blucchime di Marine Le Pen. Sguassendu sta realità, Macron ci offre ùn guvernu chi porta u so prugramma e nient’altru. E a pulitica di Macron 2 s’annunzia listessa che quella di Macron 1. Al menu che è legistative ùn cuntrariessi nu i prugetti macrunisti , ma di què nè parleremu da quì à qualchi settimane.
E a Corsica ?
In Corsica si aspettava (in particulare i naziunalisti) sè u ministru di l’internu scambiava o nò. Finalmente ghje u listessu, Gerald Darmanin, quellu chi avìa prumessu mese fà, sotta è manifestazione viulente, cunsequente à u Drama di Yvan Colonna, di favurì un’autunumìa di a Corsica. E poi è discussione si sò taciute di fronte à è viulenze, e dinò à causa di l’iniziative di Gigliu Simeoni, luntane di a neutralità che ùn Presidente di l’esecutivu duvìa rispettà indè l’andatura di l’affare Colonna. Iniziative chi pruvucavanu su ordine di Macron a suspensione di i cuntatti. A cunfirmazione di Darmanin hà piutostu rassicuratu Simeoni e l’eletti naziunalisti. Ma per avà ùn si sà in chi modu e quandu è discussione ripiglieranu per evucà u fondu, qualè po esse u cuntenutu di un’eventuale autunumìa. Si pò pensà che u guvernu aspetterà i risultati di è legislative in Corsica cume altrò. I naziunalisti so favuriti indè al menu tre circondi nanta i quattru di corsica. Ma in Aiacciu u merre Marcangeli parte favuritu sottu à bandera di a maggiurità presidenziale, e se l’ùn ghje micca contru à u principiu di l’autunumìa, ùn sparte è dumande di Simeoni e di i naziunalisti cume a ricuniscenza di u populu corsu. E poi ellu cume d’altri eletti isulani o partiti pulitichi, primureghjanu una cusultazione di i corsi. Dunque per avà nè simu sempre à « carissimu amicu » , e a scrittura di un’accordu ùn pare esse vicinu malgratu u Ministru Darmanin e à so prumessa chi l’obligheghja. In tutti casi sarà Macron chi deciderà, o a risposta di i corsi à u riferendum.

Petru Luigi Alessandri

 

 

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post