Senaturiale: Un naziunalistu à u Palazzu di Maria da Medici?

Dumenica 27 settembre a Francia rinuvela per metà u so Senatu. A Camera Alta cume lu si dice, hè a seconda assemblea di u parlamentu Frencese. I 348 senatori so eletti per 6 anni e rinuvelati per metà ogni 3 anni.

Un’elezzione à u suffragiu universale indirettu. Vale à dì chelli sò i 150.000 delegati di è culletività territuriale chi facenu i senatori. Cume l’Assemblea Naziunale u Senatu hà l’iniziativa di a legge è u so votu, ma ghje a prima camera chi ha l’ultima parola legislativa sell’ùn c’hè accunsentu. U senatu ùn po cancelà u Guvernu, à u cuntrariu di l’Assemblea Naziunale chi u pò. E perciò che parecchji si ponenu a questione di l’utilità di sta camera. Malgratu i so puteri minimi, u so presidente ghje u secondu persunnagiu di u Statu Frencese, ghje ellu chi sustituisce u Présidente di a Republica in casu di menchenza per una ragiò qualunque. U putere u più impurtente di u Senatu, chellu scumparte incù l’Assemblea Naziunale, ghje a mudificà di a custituzione. A st’occasione è duie camere si aduniscenu in cungressu à u palazzu di Versailles. Ma per pudè mudificà a custituzione una maggiuranza di i 3/5esimi ghje obligatoria. E per avà ,in stu capitulu, u Senatu (maggiurità di Dritta) dispone di un putere di bluchime, di fronte à l’Assemblea naziunale (macrunista). Nisùn prugettu un’hà per avà trovu un votu à favore, cume a scrizzione di a Corsica indè a custituzione vulsuta da i naziunalisti, o l’autunumia o dinò u statutu fiscale specificu.
Si po pensà che u 27 settembre à sera a maggiurità di dritta di u Senatu serà cunfermata. A manca o i macrunisti un’anu pussutu sorte vincitori di l’ultime elezzione territuriale (municipale, e regiunale). E dunque a maio parte di è culletività so dirette da a dritta. Sta geugrafia pulitica si ritruverà dunque à u Senatu chi hà per scopu di ripresentà è culletività territuriale.
Indè i dipartimenti chi eleghjenu tre senatori l’elezzione si face à u scutinu prupurziunale , per quelli à dui senatori, l’elezzione si face à u scutinu maggiuritariu à dui giri. Ghje u casu di a Corsica. Un Senatore per u Pumonte e unu per u Cismonte.

7 candidati à u tutale in Corsica
Si po pensà che ghjuvan Ghjacumu Panunzi (dritta) ritruverà u so postu di senatore in Corsica Suttana. A lotta si ferà contr’à Ghjuvan Ugu Robert sustenutu da l’eculugisti chi anu pocu delegati. A so vittoria serebbe una surpresa maiò e significherebbe che a dritta un’averebbe vutatu per u so candidatu sustenutu da tutti i capi di u partitu e benefiziendu di a maggiurità di i delegati.
U postu di Ghjiseppu Castelli (manca) , chi ùn si ripresenta , ghje più scumbatuttu in Corsica Suprana. 5 candidati sullicitanu i voti di i delegati. Dui naziunalisti, Paulu santu Parigi Merre di Santa Lucia di Mercurio (Femu a Corsica) sustenutu da Gigliu Simeoni .Simone Venturini Merre di l’Alzi sustennutu da Corsica Libera. Dui candidati di dritta, Ghjuvanni Maria Seite Merre di Galeria ( sustenutu da a dritta ) e Ghjuvanni Simone Savelli présidente di a lega corsa di rugby. In fine un candidatu presentatu da u partitu sucialistu, Filippu Peretti, ma chi ùn face l’unanimità à manca per a ragio principale chellu hè l’agiuntu di u merre naziunalistu di Bastia, face dunque parte di a maggiurità naziunalista bastiaccia.
U favuritu hè senza dubbiu Paulu Santu Parigi chi duverebbe benefizià di i voti di i delegati simeunisti, in maggiurità. Ma i disturbi e i cuntrasti trà naziunalisti ponu riservà qualchi surprese, e ci tuccherà àd’osserve incù cumpletessa i resultati e u spartimentu di i voti tra i dui naziunalisti, e dino Filippu Peretti assuciatu à i naziunalisti bastiacci.
U candidatu ufficiale di a dritta Ghjan Maria Seite duverebbe benefizià di i voti di i delegati di stu partitu. Quì dinò ci tucchera à esse attenti . Seite puderebbe riceve qualchi voti di i macrunisti e ancu di manca à nome di una sulidarietà republicana di fronte à i candidati naziunalisti. Ancu sè un’accordu ùn ghje statu pussibilile tra dritta e manca. Ma a dritta cunnosce dinò disturbi e ùn si sà sè qualchi voti si purteranu nanta u nome di Savelli l’altru candidatu di dritta.
A u tutale in Corsica seranu quasi 600 delegati à vutà ind’è duie Prefetture.
U sgiò Senatore !

Palazzo del Senato. Foto di jlxp da Pixabay

Sè Paulu Santu Parigi ghje elettu dumenica sera, i parlamentari simeunisti seranu oramai quatru . Tre deputati e un senatore. Una ciffra chi cunfermerà malgratu ciò, à prepudenza pulitica di u présidente di a Culletività Gigliu Simeoni di fronte à l’altri capi naziunalisti Angelini e Talamoni. A questione chi si pone ,ghje prima di sapè sè sta squadra d’eletti à u livellu naziunale, eletti chi ripresentanu a nazione Frencese, puderanu dà forza à è rivendicazione purtate da i naziunalisti  ? Per avà i tre deputati ùn ci anu riesciutu e si po fà che un senatore in più ùn scambiessi nunda. A frequentazione di u Palazzu Bourbon e quellu di u Luxembourg ponu favuri un « lobbying » versu certi ripresententi di a pulitica naziunale o ancu qualchi ministri. Ma per avà i resultati so pochi.
A squadra di i parlamentari simeunisti averà più cunsequenze pulitiche in Corsica che altrò. E un Sgiò Senatore po avè più influenza che nisun’altru nanta certi eletti o elettori.
A u 27 à sera a geugrafia di a Corsica puderà cunfermà a duminazione di i naziunalisti simeunisti in Corsica Suprana e quella di a Dritta in corsica suttana. E prossime elezzione territuriale di marzu averanu per scopu per l’un’o l’altre di e furmazione pulitiche ,di scambià a carta geugrafica di a corsica.
In fine si po ricurdà che u paese di Santa Lucia di Mercurio porta è radiche pulitiche di a famiglia Zuccarelli (originaria di u paese). Ghje quì che l’avvucatu Ghjuvanni Zuccarelli (radicale di manca) hà fattu à son entrata in pulitica in qualità di merre à u seculu passatu, prima di diventà dopu presidente di u Cunsigliu Generale di a Corsica, merre di Bastia , deputatu. U so figliolu Emiliu ha pigliatu a seguita fin’à so scunfitta dà di naziunalisti in Bastia, in 2014. Sè Ghjuvan Santu Parigi ghje elettu senatore dumenica, aprerà un’altra pagina pulitica di Santa Lucia, quella di u passagiu di ùn clanu à ùn altru clanu.  ;

Petru Luigi Alessandri

 

Copertina da Wikipedia: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hemicycle_Senat_France.jpg

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post