L’Edizione 2016 di u ROF (Rossini Opera Festival) di Pesaro (cità inde e Marche taliane è induve ghje natu Rossini), averà messu in luce tre artisti chì facìanu a so prima inde sta manifestazione mundiale di a lirica. A soprano Giorgiana, Salomè Jicia ghjè stata a rivelazione di l’apertura di u festivale inde  “La Donna del lago” (Elena). Ghjè vera ch’ella era in un cast di prima trinca, incù u pesarese Michele Mariotti à a direzzione d’orchestra (quellu di u teatru cummunale di Bologna), u tenore Juan Diego Florez oramai ellu dinò pesarese e chi st’annu ha festighgjatu i so 20 anni di ROF, e l’altru tenore u statunitense Michael Spyres ospite spessu di u ROF. Salomé Jicia un ghjera scunnisciuta di a lirica rofiana, ghje un pruduttu di l’Accademia Rossiniana chi dà tante voce à l’arte belcantista. Un li mancava che di fà i so primi passi nanta u palcuscenicu, ghje stata  fatta à l’Adriatic Arena sott’à u sguardu e l’arrechje acute di u Maestro Alberto Zedda direttore di l’Academia. Ha incantatu u publicu incu a purezza e u culuritu di à so voce. L’applausi so stati à u livellu di u piace.

Seconda rivelazione,  u bassu-baritonu urugueanu, Erwin Schrott. Facìa à so entrata à u ROF, inde “Il Turco In Italia,” campava Selim. Quì dinò a distribuzione un mancava di voce stellate. A soprano Olga Peretyatko chi ha fattu un trionfu à Pariggi à u mese di maghju inde Rigoletto, e che u ROF cucculeghja, i baritoni Pietro Spagnoli e Nicola Alaimo, ma ancu u tenore René Barbera à a voce Poncettiana . Schrott,  riesce  incù à so voce tondula, limpida, l’armunìa di u rolu effervescente di Selim in un ” Turco” à a moda di Davide Livermore. U regista turinese (pazzu di cinema)  n’ha fattu un specchju fellinianu à tratti di u filmu cultu “8 et demi”. C’hè da dì…..à prò e à contra prò.

scappucci

Ma inde stu “Turcu” quella chì si aspettava à l’angulu, à u crucivia, ghjera Speranza Scappucci. A sola direttrice d’orchestra in Italia. La Scappucci multiplicheghja i successi ma ùn riesce tutt’à fattu à fà tace i rugnichime di quelli chì pensanu che direge un’orchestra ghjè roba d’omu. E nò ! E no ragazzi ! Speranza Scappucci ghjè un Maestro. L’hà pruvata inde à so direzzione di a filarmonica Gioachino Rossini. Assicurenza, rigore, tenuta musicale di livellu, culurità scintillante e frizzante per st’opera buffa di Rossini. Scappucci, pianista di fama, và di u cimbalu per i recitativi, à u pulpitu per dirige cume se nùnda fussi. Svelta inde u passu, dritta e serìa di fronte à i musichenti. E un li scappa nùnda à a Scappucci, mancu un telefuninu chi si mette à sunà di colpu…. Per sta prima à Pesaro ghje stata una santificazione da u Publicu di u ROF, chi li ha offertu applausi lunghissimi. Speranza Scappucci chi serà à settembre, per un cuncertu incu l’orchestra del teatro lirico di Cagliari, cultiva un desideriu : diregere per i rifiugiati davanti à u Papa Frencescu. Quandu si porta u nome di Speranza tutt’i sogni ponu esse veri…

L’ultima opera chi ha chjosu a trilugìa lirica di u ROF ghje stata “Ciro In Babilonia”una replica di a pruduzzione di u 2012 vista quì dinò incu l’occhju cinematescu di Livermore, incù a grande contralto pulunese Ewa Podles (Ciro).

Stu ROF 2016 ùn hà sviatu di à so tradizione di qualità e d’originalità inde u fà cunnosce e a prumuzione di l’opera immensa di Rossini. Ha cunfirmatu à so mudernità e u so caratteru incuntestabile di festivale internaziunale, unu di i più corsi d’europa.

“Le siège de Corinthe”, “Torvaldo e Dorliska”, “la Pietra Del paragone” seranu à u prugramma di l’edizione 2017.

turco1

—-
Articulu di Petru Luigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post