ROF di Pesaro : A strada per Rossini

U ROF (Rossini Opera festival) di Pesaro, in Italia, ghje ogn’annu una destinazione preziata da millaie di tifosi di Rossini. Si vene à Pesaro da tutte e parte di u mondu, da u Giappone à u Mediu Oriente, è di Corsica. Quì à l’arige di u mare Adriaticu ghje natu u 29 ferraghju di u 1792 Gioachino Rossini. E quì, dipoi u 1979 u ROF face rinasce ogn’estate a Musica di u più celebre di i pesaresi. Sè u ROF un’avìa esistitu, l’opera monumentale di Rossini ne era rimasta à u “Barbiere di Sivilla”, “A Cenerentola” “Guillaume Tell” o u “Stabat Mater”. Dipoi trentasette stagione Pesaro offre à u mondu di a lirica un Rossini risortu. Sottu a direzzione artistica di Alberto Zedda, U ROF mette à u so prugramma opere quasi smenticate o poche rappresentate di Rossini, ma dinò, bella sicura, capi lavori chi hanu alzatu à i pichji di a gloria musicale durente una parte maiò di u novecentu, quellu chi ghjera cunsideratu cume u più pariginu di i taliani. Rossini, si sà, deve à Parigi a più gran parte di u so successu immensu. Un successu chi un cessa quasi 150 anni dopu à so morte. E perciò che i francesi so assai affidati à u ROF. Parechji dinò sò i Corsi à francà u mare è traversà in largu a penisula da Livornu, per andà à sentesi un “pezzu” di Rossini in Pesaro. A stampa internaziunale copre u ROF, è quella isulana face regurlarmente i conti resi di e so serate : u mensile (oghje smaritu) “Corsica”, u settimanale “Le Journal de la Corse”, è a Radiu di Serviziu Publicu FranceBleu RFCM (di u gruppu Radio France) incù e so trasmissione “Mediterradio” “Kantara” è “Les fous d’Opera” induve ghje intervenutu, anni fà, in diretta, Alberto Zedda.

rossini-rofU Prugramma 2016 s’annunzia sottu à l’auspici i megliu. Inizierà l’8 d’agostu incù “La donna del Lago” sottu a direzzione di un’altru pesarese, giovanu ma digià capu d’orchestra di fama, Michele Mariotti. Hà direttu à Parigi à u mese di maghju à l’opera Bastille “A Traviata” di Verdi. Per sta prima, dui abituati di u ROF Juan Diego Florez è Michael Spyres duie voce di tenore di prima trinca. Seguirà u 9 “Il Turco in Italia” incù una distribuzione chi prumette. Si ritruverà quì dinò unepochi di ospiti cunnisciuti di u ROF, a bellissima voce di a suprana russa Olga Peretyatko chi ha avutu à u mese di maghju à Parigi à Bastille un successu maiò inde “Rigoletto”, u tenore americanu René Barbera è u baritonu sicilianu Nicola Alaimo chi ha fattu un trionfu annu à Pesaro inde “A Gazetta” un’opera di Rossini pocu ghjucata. A u pulpitu ci serà una donna : Speranza Scapucci italo-americana, giovane direttrice chi hà incantatu u teatru Regio di Torino à u mese di marzu scorzu inde una “Cenerentola”mudernisata da u regista Alessandro Talevi. Terza opera lirica u 10 agostu “Ciro In Babilonia”una ripresa di a pruduzzione di u 2012. Ma a distribuzione un serà a stessa. Sola Ewa Podles a grende contralto serà presente à fiancu à Antonino Siracusa tenore. Jader Bignamini cunducerà l’orchestra di u teatru cumunale di Bologna à u postu di l’americanu Will Crutchfield chi ghjera quì in 2012.
In più di se tre opere, fin’à u 20 agostu d’altri spettaculi so previsti. Cuncerti di bel canto, duetti amorosi, un’omaghju à Nourrit u grende tenore francese di u novecentu, creatore di i roli di Guillaume Tell e di u Comte Ory. E cume di solitu un mancherà “Il Viaggio à Reims”incù l’interpreti scelti da l’Academia Rossiniana.

A vitrina di stu ROF 2016 ùn pò che sedurre, per u restu anderemu à sente…

——
Articulu di Petru Luigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post