Corsica Oggi in dolu : u Prufessore Paulu Colombani, omu di cultura è di sapienza, si n’hè andatu

U nostru amicu Paulu Colombani si n’hè passatu ghjorni fà dopu longhi mesi di malatìa. A squadra di Corsica Oggi hè cumoss’assai. Paulu Colombani ghjera statu l’iniziatore principale di u nostru situ, chì pigliava a seguita di « A Viva Voce », primu giurnale in lingua taliana è corsa, è che Colombani avìa fattu nasce incù l’aiuti di parechji leterati  è sustenitori isulani affeziunati à a cultura taliana.

Paulu colombani facìa parte di i picchji intelletuali di a Corsica. Avìa cusì seguitatu u caminu di u so babbu, u Guvernatore Ignaziu Colombani, scrittore, pueta di lingua corsa, presidente di l’associu « U Muntese » chi ha fattu tantu per u sviluppu è a richezza di a lingua materna. Paulu Colombani avìa e so radiche in trè loghi simbolichi di Corsica. Bastia, induve lu stava via Campinchi, u Rustinu di u so babbu, pieve di u curtinese, patria di pasquale Paoli. E Rogliano, à a cima di u Capicorsu, paese di à so mamma. Arie citatine, muntagnole è marine chi anu stazzunatu à so anima latina, u so amore di a Corsica è di l’Italia.

Prufessore aggregatu di talianu, Paulu Colombani ha esercitatu à u liceu di Bastia Montesoro, poi à u liceu francese di Roma durente 12 anni prima d’esse numinatu Maestru di cunferenze à l’Università d’Aix en Provence. E in fine Prufessore titulare di a catedra di talianu à l’Università di Nantes. Omu di gran’ cultura, linguistu di talentu, cunnuscitore prufondu di a Corsica, di l’Italia è di i so diversi dialetti, si pigliava piacè à sente lu è à discorre ci. Ma sta sapienza un’avìa cambiatu l’omu discretu, umile, riservatu, tranquillu ch’ellu era. Ghjera dinò un passiunnatu di football, è un’averà avutu a gioia di cunnosce à vittoria di l’Inter di Milano, à so squadra preferita, nant’à u PSG.

Si n’hè andatu senza rimore, tenendu à so manu indè quella di à so ausiliare Giorgetta, chì indè sti longhi mesi di malatia li ha purtatu aiutu, cunfortu è affezzione. I so amichi l’anu accumpagnatu in Rogliano induve u parroccu Don Marcello ha celebratu una bella messa cantata indè a ricca chjesa Sant’Agnellu. A salma ghjè stata accolta da l’Ave Maria in Corsu cantata da Antone Ciosi. E poi à a fine, dopu a benediziò, Paulu Colombani si n’hè andatu à u cantu di u «Dio Vi Salvi Regina» cantatu da a ghjente presente. Oramai riposa indè a tomba famigliale vicinu à a so mamma cumè l’avìa chiestu, di fronte per l’eternità à u mare tirrenu e l’isula di Capraia chì li purterranu per sempre profumi di Corsica e d’Italia.

Riposa in pace amicu !

Petru Luigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post