A manca piglia u putere in Sardegna incù Alessandra Todde. L’unione di strema dritta è dritta scunfitta

Alessandra Todde sarà a prima donna à direge a Sardegna. Dumenica scorsa ha vintu l’elezzione territuriale incù una lista d’unione di manca. Una vittoria nant’à u filu incù solu più di 2600 voti in più nant’à u so cuncurrente Paolo Truzzu, merre di Cagliari. So e cità maiò chì anu fattu a differenza, in particulare Sassari, Nuoro è a Capitale induve u merre ghjè statu scunfittu incù un ritardu di 18000 voce nanta Todde. Ghjè un schiaffu per u leader di Fratelli d’Italia in Sardegna. Ben che ùn sia stata aspettata da i sundaggi, a vittoria di Alessandra Todde un’ha micca surpresu. A vittoria di a manca sparte di novu e carte pulitiche di l’isula. U PD diventa cusì u primu partitu spassendu di pocu incù 13.9% u partitu di strema dritta Fratelli d’Italia, chi ghjera creditatu di un 20% è chi si hè fermatu à un pò più di 13%. U partitu di a nova presidente u Muvimentu 5 Stelle face un tutale di 7,7%.

Sardisti è independentisti à paghjolu

Renato Soru chì ghjera digià statu presidente di a giunta sarda da 2004 à 2009, è chi riccuglìa i partiti sardisti, face 8,6%. In quant’à i partiti independentisti ùn spassanu l’1%. A vittoria di a manca un ghjè stata pussibile che incù una strategìa d’unione. E cusì che li si sò aduniti u PD, u M5s, i Verdi, i prugressisti, sinistra futura, sucialisti, orizzonte è uniti per Todde. Sta vittoria hè un signale negativu per u Guvernu di strema dritta di Giorgia Meloni chì cunnosce cusì indè un territoriu naziunale una prima scunfitta dipoi à so custituzione in 2022. Hè a prova che sé e forze di manca s’aduniscenu ponu guadagnà. Un messagiu mandatu à l’altri partiti in regione cume l’Abruzzo, a Basilicata o u Piemonte chì vuteranu trà qualche settimana.

A Vittoria di a manca in Sardegna puderebbe dunque esse un modellu, è cume à ricurdava l’ex-Presidente Prodi “più si hè uniti, più si vince”. Incù 45,4% di i voti a manca averà 36 cunsigliere nanta 60, 24 per l’uppusizione. U gruppu u più impurtente di a maggiurità sarà u PD incù 11 cunsigleri, chi assumerà a Vice-Presidenza. Ma a prima reunione di u cunsigliu regiunale un ghjè prevista che per aprile, in stu frà tempu Alessandra Todde custituisce à so giunta è mette in opera e prime forme di à so pulitica.

L’analisi di Vito Biolchini

Vito Biolchini, giurnalistu di a RAI Sardegna è animatore di a trasmissione Mediterradio nanta RCFM, ha datu à P.L. Alessandri un cummentu di st’elezzione.

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post