E notte magiche di Patrimoniu

Tramezu à e decine di festivali chì si aprenu d’estatina in Corsica è chì sò tutti di qualità, ch’elli fussinu di teatru, di sinema, o di musica, unu pò esse messu à u capu. Hè « Les Nuits de la Guitare », e Notte di a Chitarra di Patrimoniu.

In stu loghu di a Conca d’Oru fattu si pò dì per e maraviglie, induve u vinu supraneghja i spazi naturali è chi digià hà datu à stu paese un ribombu internaziunale, a chitarra aghjusta un pucarellu di bellezze chì ne face un paese di stelle. È sottu à u celu stellatu, à l’ombra lunare di a chjesa di San Martinu indè a dulcezza di e notte d’estate, a chitarra durente ottu ghjorni, dipoi 33 anni, lampa indè a machja suchjosa è e vigne in aspettu, di fronte à un publicu coltu di piacè, e so’ armunie magiche.

Quì i più celebri musichenti, che qualchi volta e capitale un riescenu à fermà, si sò pusati nant’à a scena è anu fattu sente di Techjime in là a maraviglia di i so’ talenti. Paco de Lucia, Al di Meola, Vicente Amigo, John Mclaughlin, Sanseverino, Gigi Cifarelli, Badi Assad, Paulo Bellinati o dinò Zucchero, Laurent Voulzy, Alain Souchon, Bernard Lavilliers, e tanti tanti altri. È bella sicura i corsi, René Vallecale, Gerard Poletti, José d’Alessi, Lucien Ferreri, Aureliu Mannarini, Antoine Tatich, Sandrine Luigi è quant’altri, quasi trè centu.

A chitarra si sà, omu a maneghja in parechji loghi in Corsica. È in Patrimoniu, più di 50 anni fa, unepochi di chitaristi amatori, virtuosi naturali chì si adunianu à u caffè di u paese per sparte a so’ passione, anu lampatu l’edea di un scontru più stesu. È Jean Bernard Gilormini, chitaristu patrimungnincu amatore ellu stessu, ha incù unepochi di benevulenti, pensatu è messu in assestu e «Notte di a Chitarra» . Ghjeramu in lu 1990. Gilormini ha messu à u serviziu di u festivale nascente e so cunniscenze per riguarà è cunvince di venne in Patrimoniu unepoche di pianete di u strumentu. I primi sò stati Babich, u Reinhart quintet, l’Ensemble de Guitares de Marseille incù u corsu Alexandre Boulanger, Rolland Dyens, Raphaël Faÿs quintet,  Gerard poletti  è u gruppu di corsi cumpostu da Antoine Tatich, François Pesce, Patrick Mattei, è Minicale.

E Notte di a Chitarra di Patrimoniu facenu ogn’estate suffià un ventu musicale novu in Corsica, indè un’ambienza di vicinanza, di spartera, di piacè, di passione, indè a serenita di a notte. È tutti l’anni sò più di 20.000 nant’à a stesa di u teatru di verdura.  Cume a specificava un spettatore, in certi loghi (ancu in America) i musichenti di fama un si ponu vede indè spazi di cuncerti che à un chilometru di a scena. In Patrimoniu pudemu tuccà li. Ghjè un miraculu! St’annu torna e notte patrimugninche anu cunnisciutu u bellu successu. Ringraziemu à Jean Bernard Gilormini…… è che la dura.

Petru Luigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post