Gli auguri di Gilles Simeoni per il 2016

Ecco il discorso degli auguri per il 2016 pronunciato in francese (e tradotto in còrso) ieri, primo giorno dell’anno, da Gilles Simeoni, neoletto presidente del Consiglio esecutivo dell’Assemblea di Corsica:

In u 2016, ch’ella s’avvii definitivamente a Corsica nantu à a strada di a demucrazia, di u sviluppu è di a pace. Infine è sepliciamente, in u 2016, ch’è no campimu in pace è in salute incù e nostre famiglie è tutti quelli c’è no tenimu cari.
Allora, à tutte è à tutti di core è di stintu, è in corte parolle : a Pace è a salute. È cusì sia !Pè a prima volta quist’annu, mi tocca à fà vi l’auguri di capu d’annu, in qualità di presidente di u cunsigliu esecutivu di Corsica. A facciu cun tanta emuzione, chì ghjè per mè un onore tamantu d’esse statu elettu à isse funzione alte. Isse funzione, l’eserciteraghju ( e praticheraghju) solu à u serviziu di l’interessu generale di a Corsica è di i Corsi.À l’usciu di l’annu novu, u mo pensamentu primu si porta di sicuru ver di quelle è quelli chì s’impettanu à una situazione difficiule, ch’ella sia familiale o persunale : a lotta contru à a maladia, u dolu, a precarità ecunomica o suciale, a sulitutine, a prigiò.A vi dicu cun forza : simu à fiancu à voi  cun tamanta sulidarità.
È perch’è no simu citatini di u mondu, pensemu dinù à tutte quelle è quelli chì, qual’ellu sia u culore di pelle, l’origine, a religione, sò culpiti da i guai inghjennati da una situazione internaziunale cumplessa è chì dà penseru : guerre, terrurisimu, fanatisimu, sicchia, esiliu (esodiu),  messa in periculu di e libertà è di i diritti fundamentali.

U nostru impegnu à u serviziu di a Corsica è di u so populu ùn si po spiccà di quellu pè un mondu è una sucetà più ghjusti, più fraterni, più sulidarii.
C’h’ellu v’avvii u 2016 nantu à issu chjassu. Ch’ellu sia quist’annu pè u nostru paese , u puntu di partanza d’un tempu novu : quellu di u sviluppu, di a custruzzione d’una Corsica spannata, appaciata è tulerente.
Ch’ella cuntinuessi a Corsica à fà Corsi, à pruduce idee, à inventà i chjassi di a pace è di a demucrazia, cum’ella l’hà sappiuta fà in a storia è particularmente à u seculu XVIII, quand’ella ghjuvò di mudellu è d’esempiu à i populi in lotta contru à l’oscurantisimu è a tirania.

Apiimu  fede in l’avvene, appiimu fede in a nostra capacità cullettiva à piglià in contu e più belle scumesse, à fà ch’ella s’avvii a Corsica ver di a mudernità, à fà ch’ella risplendi in l’Europa sana è in u mediterraniu.

Appiimu fede in u populu :
•    ind’è l’anziani, i so sapè fà , a so sperienza
•    ind’è i Corsi di quì o d’altrò, ch’anu lasciatu l’isula ma chì fermanu liati di modu forte à issu paese.
•    ind’è tutti quelli chì lottanu, chì custruiscenu, amparanu, tramandanu, in tutti i settori : economicu , suciale, culturale, assuciativu.

Appiimu fede dinù in a nostra giuventù, u so dinamisimu è a so vuluntà di dà à a Corsica u presente è l’avvene ch’ella si merita. Inseme, purteremu a scumessa più bella è a carica più appassiunente : custruisce un paese.

Chi 2016 sia un ‘annata colma à speranza è impastata à divizia è sentimu fraternu, per u nostru paese, è per u mondu sanu.
Chi, in 2016, a Corsica s’avvii definitivamente nant’à a strada di a demucrazia, di u sviluppu, è di a pace.
Infine è sempliciamente, in 2016, chè no campimu in pace è in salute, incù e nostre famiglie è tutti quelli chè no tenimu cari.
Allora, à tutte è à tutti, di core è di stintu, è in corte parolle :

A pace, è a salute. E cusi sia !


  Ecco il video del discorso completo (in francese):

 

————–

Fonte: Collettività della Corsica

Related Post