I Muvrini cuncertu triunfale di chjusura estiva in Bastia : « Fora ùn la sanu dì »

 

U giru d’estate di u Gruppu di cant’autori i Muvrini s’hè compiù luni 20 agostu in Bastia. A piazza Vincetti era colma di ghjente venuti àd’asculta u gruppu miticu di a canzona Corsa. Una cunclusione chi s’hè fatta inn’ù cuntestu particulare, postu che qualchi ghjorni fà in Cargese l’affissu di u cuncertu, previstu indè a cità greca, ghjera stata imbrutada dà une pochi di scritti pocu simpatichi cume : « Muvrini Fora ». Scritti cundannati dà eletti è parechji associi. À u cuncertu di Bastia a risposta si lighjìa nanta i moti sposti in giru à u palcuscenicu : « Fora ùn l’hà so dì », « simu ciò che no femu » o « un palmu di nettu ». Da più di 30 anni i Muvrini cantanu a corsica, ma cantanu dinò u Mondu. Cantanu l’amicizia, a sulidarietà, l’accuglienza a No viulenza. A so fundazione, UMANI, ghje una surghjente d’aiuti per opere suciali, culturale, à prò dinò di quelli chi si la stentanu incù fatiga in Corsica è altro, per a rinascita di u sapè fà tradiziunale. I Muvrini ùn sò solu un gruppu cantarinu, sò un’associu d’artisti chi porta un messaghju di liberazione di i cunservatisimi, di è tirannìe, di i naziunalismi chi striticenu i populi è e mente. Un messaghju contra i razzismi o l’esclusione… Fora ùn l’hà sanu dì…

U cuncertu di chjusura estiva in Bastia, purtendu canzone anziane è nove, hà cantatu sti temi. U passu di scena ghje prufeziunale, u gestu generosu, a parola affetuosa. E voce so calle, piene , tondule, ùn so cuntrafatte, so spudiche. Ghje un veru piacè di sente i Muvrini. Un spettaculu di musica, di lumi è di maghjine chi mostranu à Corsica è altrò… . Un gruppu pluriculturale chi sona à tempi nustrali è strangeri, pruvendu che a musica u cantu trapassanu i cunfini. Tubu scuzzese o tamburu africanu tuttu ghje unu in musica è i Muvrini l’offrenu à u publicu. Omaggiu à Aretha Franklin scumparsa ghjorni fà, chi hà cantatu a liberazione di u populu Negru.
I Muvrini offrenu dinò u so palcuscenicu à artisti nascenti. À Bastia a guitarista classica Sabrina Luigi ghje stata un veru incantu. Pezzi di Albeniz, Tarrega, Atahualpa Yupanqui, musica pupulare corsa sotta diti di fata, una tecnica è un talentu tamantu. Sabrina Luigi ghje prufessore di guitara à a scola naziunale di Musica. Hà sublimatu u publicu bastiacciu. Un publicu dopu tre ore di spettaculu chi hà fattu un veru trionfu à i Muvrini chi anu chjosu u cuncertu incù « bella ciao » invitentu cusi à ghjente à esse partigiani di a libertà. « Vultemu o micca ?» u motu ghjera prughjetatu nanta un schermu.
Vultate è prestu  dicianu l’applausi…..

 


Petruluigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post