I cent’anni di a chjesa di E Capannelle

Un ghjè micca sempre che una cità festeghja u seculu di una chjesa. So piutostu di un’età assai più vecchja. Bastia stu 4 marzu festighjava u seculu di à chjesa di a Madona di Lourdes di E Capannelle. Anziana appelazione di un carrughju à u nordu di a cità natu à u mezu di u novecentu e chi un’hà nancu compiù u so sviluppu. Quì ci stavanu i stazzi chi trasfurmavanu u ferru ghjuntu di l’isula d’Elba, quì dinò c’eranu i stabilimenti di Luigi Napuleone Mattei fabrichente di licori e in particulare di u famosu “Cap Corse Mattei”, vinu chinatu cunnisciutu indè u mondu sannu. Ma sopra tuttu stu carrughju ghje statu u logu di  u portu , custruìtu da u  1840 à u 1914. Da stu tempu E Capannelle aghjunghjìa à u so nome, u Portu Novu . Un carrughju senza chjesa un pudìa andà, è si decide di custruinne una à fiancu à u Portu. U terrenu pigliatu nant’à u mare fù cumpratu e offertu  in 1911 da u Conte Gregori banchieru , e a custruzzione di a chjesa cumminciata in 1913 fù finita in 1916.  Cunsacrata da u vescu di Corsica Munsignore Simeone u 4 marzu di u 1917. Di stile neo-gotticu ghje posta nanta dui livelli. l’architettu n’hè fù Jules Barbier direttore di i palazzi di l’arcivescuvatu di Pariggi. Ma a chjesa fù in parte distrutta da i bumbardamenti americani di settembre e ottobre 1943. Restaurata in 1946 e di novu inaugurata da Munsignore Llosa vescuvu di l’epica. Duie figure di i so cappelani hanu marcatu sta parocchja, quella di u Canonicu leschi primu parrocu chjamatu u padre di i poveri , e u canonicu Colombani chi hà datu à a parocchja un vantu e una dinamica à prò si un carrughju à forte identità economica . Sta chjesa à l’altu campanile ghjera u primu scontru di quelli chi per a prima volta tuccavanu pedi in Corsica in particulare in stu principiu di u 20esimu seculu assai immigrati taliani chì d’altronde, per parechji, pigliavanu radiche à e Capannelle chjamatu per cunsequenze da i bastiacci “u picculu livornu”. Sta chjesa fù dino spettatrice di l’attività operaia e economica di u Portu nascente, e spessu testimognu di i so cunflitti. E cusi che l’accolta di u strangeru è a cuscienza operaia fubbenu, è sò sempre, i dui simbuli di sta chjesa e di u carrughju,  porta  marittima principale di a corsica. E cusi vera che ogn’annu in ghjungnu so i Camalli di u Portu chi alzanu nanta e so spalle a statuà di u Core di Gesù per purta la in prucessiò, ghje dinò nanta e spalle di i camalli  che a salma di u veneratu canonicu Leschi fù purtatta indè a capella vicinu à chjesa per esse sepellita. I camalli chi hanu custituitu in qualchi modu una cunfraternità naturale di a chjesa di E Capannelle.

Stu 4 marzu 2017 a chjesa ghjè decurata di bandere turchine è bianche, culori di a Vergine e di à Santa Sede per a messa sulenne.  A ceremonia celebrata da Munsignore Coeroli Vicariu Generale assistitu da u parroccu U Padre Emmanuel e una vintina di preti. A messa ghjè cantata da i cunfratelli di Santa Croce di e Ville di Pietrapugno.  A chjesa ghjè colma di ghjente, persunnalità civile, parruchjani chi credene à u celu e d’altri chi un ci credenu ma tutti chi tennenu à chjesa di u so carrughju, indè u core.

Dipoi cent’anni “Notre Dame de Lourdes di E Capannelle” ghje di fronte à u mare e manda e sò ciccone à tutte e so surelle tuscane e pruvenzale. Segnu di a permanenza di a terra chi travalca l’isule e di a forza di l’accolta à u calu di u so campanile.

 


Articulu di Petru Luigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post