U Puntettu in Bastia : induve ne simu ?

U Puntettu  di Bastia, incagnatu tra carrughju drittu e vecchju portu  è strintu da a « rue du colle » aperta in 1968, ghje un restu di sta parte di palazzi antichi  chì custituianu unu di i carrughji i più pupulari.  Quì, tempi fà, campava un populu di piscatori, d’artigiani, una folla di ghjente povera è operaia. Stu populu, dipintu inde e cumedie di Vattalapesca (Pietro Lucciana), chi ha datu suchju à l’identità bastiaccia.  A sti tempi U Puntettu ghjera dinò, u carrughju « Rossu » di à cità, quellu di e puttane.

In 1968 a cummissione speziale stallata dopu à  l’annulazione di l’elezzione municipale di Bastia mettìa in opera una decizione di u cunsigliu municipale  scioltu da u tribunale aministrativu di Nizza. U merre di tandu ghjera Ghjacumu Faggianelli (dritta). Una decisione che a nova municipalità di unione di manca presidata da Ghjuvanni Zuccarelli pigliava in contu, andendu aldilà durente quarant’anni per trasfurmà a fisiunumia urbanistica di Bastìa. Una parte di u vecchju Puntettu è  i so palazzi insalubri smarìa per lascia postu à una vìa chi permettìa di favurì u flussu di e vitture. U populu, ellu, migrava versu i carrughji novi di u sud di a cità indè case muderne è à l’affitti suciali. In 2014, a seconda parte di l’accunciamentu di u Puntettu prevista da un’altra municipalità Zuccarelli quella di Emiliu ùn s’hè pussuta fà. U Puntettu,mesi fà, ha tenutu l’altu di e pulemiche tra Municipalità Zuccarelli è l’associu di difesa di u carrughju  ” Salvemu u Puntettu” (sustenutu da i siméunisti). Cunstrati chi hanu occupatu una gran parte di a campagna eletturale di l’ultime municipale. A Municipalità di manca avìa cume pruggettu di distrugge une pochi di palazzi cunsiderati cume insalubri per ricustruili à l’identicu e fà ne alloghji suciali. l’Associu si uppunìa, pigliendu cume ragiò a destruzzione di case storiche cume quella di a famiglia Montesoro. A scunfitta di a Municipalità Zuccarelli dava cusì uno stop à u prugettu di distruzzione.

Ma avà induve ne simu ? “A carissimu amicu” per amintà u dettu pupulare. Una situazione chellu dinunzia Ghjuvanni Zuccarelli inde u so giurnale d’uppusizione municipale. “U nostru prugettu si farà”  assicura a municipalità di Petru Savelli.

Ma per ora  u Puntettu aspetta. A casa Montesoro (certi spezialisti di a storia di Bastìa  a cuntestanu) stà dritta è chjosa indè à so identità storica. Qualchi palazzi oramai murati aspettanu piole e pale. Mancu a municipalità nova ùn hà pussutu salvalli. L’abitenti, elli, so felici. U pocu di u vecchju carrughju  ùn scambia,  è i turisti si teghjanu di fotografìe di stu logu chi fughje u portu vecchju, è prova di  piattassi sott’a  l’ombra generosa di  u giardinu Romieu è di è  gascine di a scalinata Bonavita.


Articulu di Petru Luigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post