Bastia : Sona u Serassi di Santa Maria

Bella iniziativa di l’associu di u patrimoniu di Bastia per a ghjurnata eponima stu 17 settembre. Facìa qualchi anni che l’organu storicu di a cattedrale di l’Assunta Gloriosa un’avìa sunatu sott’à mane di musichenti celebri. Stu settembre u viotu ghje statu colmu da l’organistu di fama internaziunale Paolo Bottini. Natu à Cremona ghje titulare di a tessera prufeziunale di l’organisti di a diocesi di Pariggi chi li ha permessu di tenne l’organu “cavaillé coll” di a chjesa di a Trinité di a Capitale frencese. Paolo Bottini accumpagnatu da Piergiuseppe Doldi  tromba principale di l’orchestra di a Fenice in Venezia, hanu incantatu un publicu numerosu chi un’ha micca cuntatu i so applausi. In cartellone c’eranu opere di Verdi, Padre Davide da Bergamo, Gabrielli, Ponchielli, Clarke, Petrali e Vivaldi. Mumentu deliziosu che di sente sunà u Serassi di Santa Maria. Unu di i più belli e pochi  organi in Francia  di i Fratelli Serassi da Bergamo casa oramai sparita.” Ma u Serassi puterebbe sta mutu per sempre sell’ùn si intraprende un restauru maiò” cusì ha dettu Paolo Bottini. E stu cuncertu ghje statu organizatu à l’occasione di l’operazione di restauru. U strumentu classificatu Munumentu Storicu ghje l’opera di i  Fratelli Serassi da Bergamo casa celebrissima à  l’epuca .Ghje statu inauguratu u 15 ghjennaghju di u 1845, da Francesco Pezzoli organistu di rinomina ellu dinò originariu di Bergamo.  U Serassi ghjera statu fabricatu un’annu prima, a firma ghje di u 1844. A custatu 4000  franchi, e sò i fratelli Lazarotti di Bastia chi hanu fattu l’avanzu di i solli. Unu di quessi, Sebastiano, chi ghjera merre di Bastia ha pagatu a custruzzione di a tribuna chi suporta u strumentu. U cuncertu ghjera statu precedutu  à u Teatru da duie cunferenze, una data da Federico Lorenzani presidente di l’associu culturale Giuseppe Serassi, e l’altra da Elisabeth Pardon di l’associu Rinascita di l’organu Corsu. Cunferenze nanta u tema di i Serassi.

ser3A u nome di i Fratelli Serassi ghje assuciatu quellu di Felice Moretti chjamatu Padre Davide da Bergamo, monacu , organistu e cumpositore famosu di musica d’organu di l’800 . L’opera di u Padre Davide ghje immensa e ha cuntribuitu à fà cunnosce l’organi Serassi. U più celebre ghje quellu di Santa Maria in Campagna di Piacenza strumentu  nanta u quale sunava e cumpunìa u Padre, e chjesa di u cunventu induvelu campava. l’organu di L’Assunta Gloriosa di Bastìa s’assumiglia assai à quellu di Piacenza dice u Maestro Bottini chi cunnosce bè u strumentu di u Padre Davide per sunacci spessu. A a fine di l’ottucentu a casa Serassi sparìa dopu avè fabricatu più di 700 organi di u 17esimu à u 19esimu seculu per chjese di Liguria Piemonte, Lombardia e Emilia Romagna in particulare, ma dino in Toscana per a Basilica di San Lorenzo di Firenze.  U Serassi di Bastìa pussede tutte è caratteristiche di a tradizione organistica taliana. Ghje un gioiellu di u patrimoniu cittadinu bastiacciu chell’ùn si pò lascià morre.

 

—-
Articulu di: Petru Luigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post