U sport in festa à Bastia

Cume di solitu ogn’annu à settembre u sport piglia postu Piazza Santu Niculà in Bastia. E st’annu c’era ancu una stesa longa u mare, nant’u a spassighjata chi và versu u portu vecchju, pruvendu cusi u successu di sta manifestazione urganizata dà a Cummunità di Cummune di u circondu bastiacciu. Tutt’è spezialità spurtive di l’isula avianu una bancarella induvè si presentava l’ attività. Ballò bella sicura, tennis,handball, basket ball , atlétismu, judo, karatè per i classichi. Ma dinò, bocce, ping- pong, taekwondo ecc…Dui ghjorni di festa, di prove, di pratica, è di scrizzione per un publicu assai numerosu. I club anu urganizatu une poche di dimustrazione spurtive chi anu custituitu un spettaculu permanente. In sta rientrata, a maiò parte di i visitatori, ghjera giovana, anzi ghjuvanissima.

A Corsica spessu s’hè alzata à i livelli naziunali è internaziunali in sport. Omu un si scorda i a squadrà di ballò di bastia, u sporting, chi hà guadantu a cupa di Francia in 1981 è chi ghje ghjunta in finale di a cupa d’Auropa in 1978. Più vicinu u percorsu sensaziunale di Morhad Andoumi di u club di Bastia AJB chi hà vintu parechji campiunati naziunali è internaziunali, in atletismu (corsa).2 007 ghje campione d’Auropa junior, in 2009 ghje seleziunatu per i campiunati di u mondu à Berlin, in 2016 ghje campione di Francia di u 5000 metri , è in agostu scorsu ghje medaglia d’oru di u 10.000 metri à i campiunati di Berlinu . E federazione corse so ricche di centinaie di membri . A più impurtente ghje quella di ballò. Ma in seconda pusizione c’hè u tennis chi conta 3800 licenziati in Corsica. Ghje a prima pratica spurtiva per l’attività individuale.

Una festa di u sport urganizata innu tempu tantu favurevule dopu à l’annunziu da u Guvernu di tagli maiò indè u bugettu naziunale di u ministeru di i sport. Un bugettu chi prevedde a suppressione di 1600 posti , in particulare quelli di i direttori tecnichi di e sfarente federazione, chi so pagati da u Statu. Ancu a nova ministra di i sport Roxana Maracineanu l’ hà qualificati «  d’annunzii tropu brutali ». A Francia po esse campiona di u mondu di football ,un scambia nùnda per u Guvernu.

In ogni modu a festa di u sport di Bastia averà accoltu durente dui ghjorni una media di 17000 visitatori.


Petru Luigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.