Una volta di più cume in 2017 a Corsica ha vutatu per a strema dritta.

Se nanta u cuntinente Marine Le Pen si posta in seconda pusizione 23% di fronte à Macron 27,5 %, in Corsica ghje in primu rangu. Marine le Pen ghje in testa incu più di 27pc di i voti, d’avanti à Macron 18 PC, e, assuciata à Eric Zemmour a percentuale hè vicina à più di 40 PC. Le Pen ghje à capu indè a quasi tutalità di e cumune in Corsica Suttana, e indè una maggiurità di è cumune in Corsica Suprana. Quì qualchi cumune anu purtatu Macron o Valerie Pecresse ,a candidata di dritta , in testa. Ma indè a maiò parte di è cumune di l’isula, i voti Le Pen e Zemmour so largamente maggiuritarii.

Bastia : le Pen, Zemmour favuriti

C’hé ancu qualchi surprese, cume in Bastia, cumuna simeunista, chi dà quasi 30 PC à le pen e 14 PC à Zemmour, in Belgodere cumuna independentista Le Pen ghje in testa incù più di 24 PC e Zemmour ghje à 16 PC, un votu chi ripresenta più di 40 PC, listessa cosa indè a cumuna naziunalista di Patrimoniu, cume indè quella Simeunista di Luri, o à Osani induve u merre, deputatu europeu (simeunistu) sustenìa l’eculugistu Yannick Jadot. Ancu in Cargese u paese di Yvan Colonna Le Pen tenne à testa incu 25,9pc, e Zemmour ghje a più di 14 PC. À Morosaglia paese nativu di u babbu di a Patria, Pasquale Paoli, le Pen e Zemmour tutaliseghjanu 43 PC. In Aiacciu dinò le Pen arriva a capu incu più di 30 PC e Macron chi ghjera sustenutu da u merre ùn face che 19 PC. Listessa cosa in Bonifaziu induvè le Pen face 30 pc allora che Macron sustenutu da u merre ùn face che 22pc. U custatu ghje questu : I candidati chi primuravanu l’autunumia cume Jadot o Lassalle ùn’anu riesciutu à cunvince. In quant’à quelli chi anu chjamatu a l’astenzione, l’independentisti, ùn ponu esse tantu suddisfatti perche se la hè un po più alta che nanta u cuntinente , à so percentuale ùn ghje micca spuprusitata (37pc). L’elezzione presidenziale dà a vera fisiunumia pulitica di a Corsica. A presidenziale ghje un’elezzione senza affetti, senza cunniscenze . Ùn si vota micca per un candidatu chi dà è suvenzione o perche ghje un’amicu, un parente. Quì ùn c’he obligu. Si vota per cuscenza pulitica. E cume dice u dettu «  à u primu giru si vota per e so idée à u secondu si elimineghja ». Che a Corsica dessi à so primura à candidati di strema dritta custituisce ùn prublema maiò. Prova di una regione chi vive un mal’essere, che a puvertà spiomba, che u disimpiegu ùn cala veramente, che l’ecunumìa si stracina. E ùn si sà sè l’autunumia ghje u rimediu a tutte ste macagne. Ma à a lettura di sti resultati si po pensà che una maggiurità di corsi ùn ci credenu. Sera difficile avà à Simeoni di pruclamà che 70 PC di l’elettori corsi anu vutatu per l’autunumia, perche indè sta presidenziale anu datu a primura à i candidati chi à cumbattenu u più.


Petru Luigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post