Presentata A Festa di a Lingua Corsa edizione 2016

È stata presentata la nuova edizione di A Festa di a Lingua, la serie di iniziative che ogni anno tra maggio e giugno vuole dare impulso a iniziative e animazioni volte alla diffusione della lingua corsa in tutta l’isola, alla presenza di Saveriu Luciani, consigliere esecutivo incaricato delle politiche linguistiche.

festadialinguacorsa2016-presentazluciani

Riportiamo qui sotto l’annuncio ufficiale sul sito della Collettività territoriale:

Iniziata da a direzzione di a lingua corsa in u 2012, « a Simana di a lingua corsa », hè un evenimentu di prumuzione di a nostra Lingua chì mubilizeghja associ, cumune è dinù centri è stabbilimenti di furmazione, ingiru à prugetti culturali è linguistichi.

In prugressione regulare in quantu à u numeru di participanti è à a so repartizione nantu à u territoriu st’evenimentu festivu hè diventatu « A Festa di a Lingua Corsa », manifestazione stabbilita da u regulamentu di l’aiuti rilativi à u sviluppu, à a prumuzione è à a diffusione di a lingua, aduttatu da una deliberazione di l’Assemblea di Corsica di u 13 di marzu di u 2015.

A vulintà di a nostra mandatura hè, di sicuru, di cuntinuà à sustene, per via d’un prugramma d’aiuti, u sforzu tamantu fattu à prò di tutti i partenarii di a CTC.

Sta prugrammazione fatta per dà à l’azzione di a cullettività territuriale di Corsica una diffusione più larga, permette d’intervene in sustegnu à opere indiate da u mondu assuciativu ma dinù da e cullettività è da i centri di furmazione.

A chjama à prugetti lampata di ghjennaghju di u 2016 hà ricevutu, torna una antra volta, un’accolta propiu favurevule, prova si n’hè l’impurtanza è u numeru di manifestazione previste stu veranu

Impignata cun forza in a prumuzione di a lingua corsa a cullettività territuriale di Corsica vole sviluppà cun evenimentu simule u prucessu chì tende à dà à a lingua corsa tutta a so dimensione in a sucetà isulana.

In u quadru di a pulitica iniziata à prò di a lingua corsa, a cullettività territuriale di Corsica hà aduttatu un novu Pianu Strategicu di Sviluppu di a Lingua Corsa (Lingua 2020).

L’ogettivu strategicu di « Lingua 2020 » -arripusendu nantu à u mezu strategicu ch’ella ripresenta a cuufficialità- hè dunque di prumove l’usu di a lingua corsa in tutti i duminii d’usu pussibili d’una lingua viva è ufficiale, senza vuluntà d’egemunia o di monopolu.

Per quessa, cinque ogettivi operaziunali sò stati definiti :

  1. permette à ognunu d’amparà u corsu, quall’ella sia a so età, a so situazione prufessiunale o e so origine
  2. offre à ogni lucutore u più occasione d’aduprà a lingua corsa
  3. creà e cundizione di l’offerta di servizii bislingui da l’organisimi publichi è privati
  4. primurà si di a qualità di l’ecchippamentu di a lingua
  5. assicurà a sparghjera di a lingua corsa in Corsica è for di Corsica.

Tende à accertà a primura di a lingua corsa da leia suciale, mubilizendu l’inseme di l’attori isulani ingiru à e sfide di u sviluppu è di a diffusione di a lingua in tutti i campi di a vita suciale

L’ogettivu centrale di Lingua 2020 -ripusendu nantu à u mezu strategicu ch’ella ripresenta a cuufficialità- hè dunque di prumove l’usu di a lingua corsa in ogni duminiu d’usu pussibule di una lingua viva è ufficiale, senza vulintà d’egemunia o di monopoliu.

A Festa di a Lingua si scrive direttamente in sta pulitica di pianificazione per a nurmalizazione di a lingua corsa è u prugressu versu una sucetà bislingua chì 90 % di i corsi aspettanu.

——–
Fonte: CTC

Related Post