Omaggiu à Leo Micheli ultimu capu di a resistenza Corsa

By Petru Luigi Alessandri Set 12, 2021

Sta settimana fù quella di l’omaggi. Unu chi ha occupatu i schermi di televisiò e è radiu durente ghjorni e ghjorni, e chi s’hè cunclusu per un’omaggiu naziunale presidatu da u presidente di a republica, hè quellu à jean Paul Belmondo attore di cinema. E vera chellu hè statu un’ attore di fama cunnisciutu e preziatu indè u mondu sanu. E vera chellu ci hà purtatu assai piacè indè i so filmi e cusi ha cuntribuitu à facci scurdà di i guai di a nostra vita. L’artisti so pruduttori di felicità, ghje vera. Ma tuttu què meritava un’omaggiu naziunale incu guardie republicane, e tuttu u tralalà indè a corte di « l’Invalides » in Pariggi ? Omu si po interrugà, e interrugassi dinò nanta i valori di a Republica oghje. Un’artistu tuttu carcu di talenti chellu hè, valerebbe più che ùn resistente ?

Stu sabatu sott’à ùn sole settembrinu a Corsica rendìa omaggiu à leo Micheli l’ultimu capu di a resistenza corsa, mortu à 98 anni ghjorni fà in Pariggi . Un’omaggiu simplice ma pienu d’emuzione, d’affezione, di racolta, d’unione. A u campu santu di Bastia à latu di u munumentu chi ricorda i nomi di i resistenti tombi da l’occupente facistu ghjera sparta l’imagine di leo Micheli chi u 9 settembre di u 43 giovanu studiente avìa lampatu una chjama à a rivolta. E cusi che u capu di u fronte di i giovani diventava unu di i capi di a resistenza corsa chi duvia fà di l’isula u 4 ottobre 1943, u primu pezzu di terra frencese liberata da l’occupente facistu. Leo durente sti cumbatti per a liberazione lampava dinò una chjama in lingua taliana à i sullati di è forze d’occupazione, per che li si adunischinu à a resistenza, vantendu a libertà di i populi. Ghjera à u capu di una manifestazione di e donne e di i studienti per riclamà più pane e sopra tuttu a libertà. Per sti fatti, giovanu studiente stitutore, fù messu fora di l’educazione naziunale. Malgratu ciò,ha cuntinuatu ind’a clandestinità fin’a lotta finale . Dipoi, Leo, chi ghjera u so nome di clandestinu, u so veru ghjera Stefanu, ha testimugnatu nanta st’epuca andendu indè scole per purtà a verita storica e sopra tuttu cultivà u ricordu.

Dopu a resistenza ha occupatu posti impurtenti à u PC à u livellu naziunale, e un’ha mai capiatu à so lotta per a ghjustizia ,a libertà ,a difesa di i poveri e di l’opressi. Omu di gran cultura purtava à a Corsica e à so cità di Bastia un’amore maio, ricurdendu è lotte di u so babbu, camalu nanta u portu e sindicalistu. In settembre di u 2013 per u 70esimu anniversariu di a liberazione di a Corsica, nant’a Piazza Santu Niculà di Bastia, Leo ghjera fattu cavaliere di a Legione d’Onore da u Presidente di a Republica François Hollande in persona.


Per l’omaggiu à u campu santu di Bastia sotta è bandere frencese, corse, quelle di u partitu cummunistu e di u sindicatu di i camalli ci so stati i discorsi di u segretariu di u PC Michele stefani, : « leo ghjera u porta voce di a memoria di a resistenza corsa », di u presidente di i resistenti l’avvucatu Ugolini : « ghjer’a voce di a lotta e di a speranza »,di u presidente di a culletività Gigliu Simeoni : «  U mondu senza ellu, ci pare menu luminosu e più viotu. Ghje un’immensu eroe ». S’è intesu u cantu di i partigiani, a marsegliese, cantatu l’Internaziunale. C’eranu i deputati ,u merre di Bastia, a presidente di u cunsigliu di a cultura, eletti, anziani cumbattenti, militenti, sindicalisti e anonimi venuti da tutt’a Corsica. Un c’era nisùn ripresentente di u Statu !


Petru Luigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post