L’indipendenza in calata

A catalogna regione spagnola autonoma chi ha cume scopu à so indipendenza e chi ghje per i naziunalisti corsi una riferensa ha cunnisciutu ghjorni Fà un’evenimentu che i stessi naziunalisti corsi averebbenu interessu à medità.
L’independentisti catalani festighjavanu settimane fà, u quintu aniversariu di u so riferendum per l’indipendenza. Un riferendum in ottobre 2017 urganizatu senza l’accunsentu di u guvernu spagnolu e chi s’hè cunclusu per a messa in prigiò di parechji rispunsevuli independentisti catalani, e a fughjita à l’esteru di u capu di u guvernu autunomu, Carles Puigdmont. A l’occasione di ùn meeting per festighjà stu riferendum, Carme Forcadell chi ha fattu a prigiò per esse stata unu di i capi di l’urganisazione, e anziana presidente di u Parlamentu Catalanu,ghje stata frischiata da i so camaradi. Un s’era mai vista . A causa di sta crisa ? A scunfitta di stu riferendum e u fattu che parechji independentisti si sentenu sbagliati. Parechji osservatori pensanu che, ne tandu in 2017 ne avà ,è cundizione per un’indipendenza ùn ghjeranu favurevule. E si hè pussutu leghje nanta i muri di a generalità di catalogna ,a sede di u guvernu autonomu, « Un vuteremu più per voi !».
In ottobre 2017 più di dui milioni d’elettori nanta 5 milioni, avianu vutatu à prò di l’indipendenza à 90 PC. Se lu si vutava oghje, parechji pensanu che l’independentisti un ‘averebenu più a maggiurità. Un sundagiu palesa che oghje 52 pc di i catalani so contra l’indipendenza e solu 41 pc so à favore. Sta situazione duverebbe fà riflette i naziunalisti corsi, independentisti o no, perche ghje una prova che ancu l’elettoratu u più solitu po scambià secondu è situazione suciale o pulitiche. In stu periodu d’incertezze, in Catalogna, cume in corsica, è ghjente so più preoccupate da i so prublemi oghjinchi cunsequenza di a crisa economica ( inflazione, disimpieghu, precarità in aumentu, permanenza di u Covid ecc), so più impauriti da a situazione internaziunale e à guerra in Ucraina che per è prublematiche d’autunumia o d’indipendenza chi ùn facenu nancu abbastanza à prova chelle offrenu una vita migliore.


Petru Luigi Alessandri

About Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

View all posts by Petru Luigi Alessandri →