Legislative : Unione Pupulare , « A Corsica fora » !

 

Finite l’elezzione presidenziale e l’investitura ufficiale di u Presidente di a Republica, eccu che l’affacanu l’elezzione legislative di ghjugnu prossimu. Sta seguita di vutazione si deve à u Guvernu di manca di Lionel Jospin (1997-2002) chi hà vulsutu scambià u ciclu di è duie elezzione per evità a cuabitazione cume quella di è presidenze di Mitterand e di Chirac. In cor di mandatura Mitterand ,è legislative avìanu duie volte datu a maggiurità à a dritta, e sottu à Chirac c’era statu una maggiurità di manca incù u sucialistu Jospin cume Prima Ministru. So parechji à pensà chellu hè statu ùn sbagliu st’inversione di u calendaru di l’elezzione, dopu a messa in opera di u quinquennatu per u presidente di a republica. Sta vicinanza di è duie elezzione hà permessu di cunfirmà à l’Assemblea Naziunale a maggiurità nata da è presidenziale, e fà che u lucatariu di l’Elysée guvernessi in pace. Eccu che Jean Luc Melanchon u capu di l’Unione Pupulare, chi, ramintemu la, hà fattu quasi 22 pc di i voti à a presidenziale, s’hè messu in testa di scambià stu ciclu maggiuritariu, per trasfurmà è legislative in terzu giru di è presidenziale, adubrendu una strategia d’unione di e forze di manca( Eculugisti, Cummunisti, Sucialisti)sottu a bandera di l’Unione Pupulare chellu cunduce.

U scopu di Melenchon ghje di vince ste legislative e diventà Prima Ministru. Una cuabitazione chi priverebbe Macron di maggiurità. Ùn scopu difficilissimu ma u primu passu, quellu di l’Unione, ghje statu francatu dopu ghjorni e ghjorni di discussione e di cuntrasti. E forze di manca si so intese nanta ùn prugramma di forte primura suciale e chi rompe incù u liberalismu macrunistu. Sè per certi st’unione custituisce a « salvezza di à manca frencese » per d’altri ghje « una radicalisazione di a manca ». E difficultà so nate in particulare à u partitu sucialistu, chi ghje statu ùn partitu di guvernu, più rifurmistu che rivuluziunariu, più sucial-demucraticu che sucialistu. Situazione chi l’anu fattu quasi smarì di u paisaggiu puliticu frencese in raccuglientu solu 1,75pc di i voti à e presidenziale. E l’unione incù Melenchon ghje a sola suluzione per avè qualchi deputati. Ancu sè 62 pc di u cunsigliu naziunale di u PS hà vutatu à favore , st’unione ùn piace à tutti, e qualchi « pianete » di u partitu anu sbattutu à porta cume l’anzianu prima Ministru di Hollande ,Cazeneuve. « Chelli si andessinu, è cose saranu cusi più chiare » hà dettu una rispunsevule di u partitu eculugistu. Si sà chi digià Macron hà riguaratu une poche di persunnalità di u partitu sucialistu cume Manuel Valls l’anzianu Prima Ministru, chi dopu à so scunfitta in Spagna per piglià a municipalità di Barcelona (ghje di origine catalana), si riface una salute pulitica in Francia. Ghje statu investitu cume candidatu deputatu macrunistu.

A Manca s’hè adunita, ma u partitu di Macron,ellu, hà scambiatu di nome. Oramai ùn camina più ma rinasce. «  La republique en Marche »,( a republica in marchja), diventa « Renaissance » (Rinascita). Stu rinascimentu Macrunistu ùn puderebbe esse che un’illusione pulitica in ‘avendu cume realità che à so semantica. U prugramma di Macron chi, ramintemu lu, ùn ghje statu appruvatu che da 28pc di i frencesi (resultati di u primu giru di è presidenziale), ùn ghje tantu sfarente di quellu prupostu à l’elezzione di 2017. U veru risorgimentu serebbe purtatu piutostu per l’Unione Pupulare chi prupone indè u so prugramma una Sesta Republica nova e più demucratica.

L’Unione Pupulare sè ùn guarantisce a vittoria à colpu sicuru permetterà un’uppusizione di manca più forte. Ma jean Luc Melenchon hè fiducciosu : vole vince !

A CORSICA DA CANTU
Sè l’Unione, NUPES (Nova Unione Pupulare Ecologica e Suciale), s’hè fatta in Francia metrupulitana, a Corsica e i territorii d’oltre mare ne so stati esclusi. Cume mai sta particularità di mette ste regione da cantu ? In corsica nùnda ùn si passa cume in’altrò. Ùn c’hè che quì che i naziunalisti so à u putere lucale, ùn c’hè che quì che l’eculugisti e una parte di i sucialisti e di a dritta sustenne nu i stessi naziunalisti (à a Municipalità di Bastia in particulare). Per pruvà di spiegà sta situazione bisogn’à ramintà l’elezzione municipale di u 2014 in Bastia chi hà sbrimbatu i partiti tradiziunali e tracciatu a strada di Simeoni versu a Culletività Territuriale. Tandu i naziunalisti, una parte di i radicali , di i sucialisti e a dritta s’aduniscenu à Simeoni per caccià fora u merre di Bastia, Zuccarelli, radicale di manca assuciatu à i cummunisti. I dissidenti sucialisti e radicali facìanu parte di à Municipalità diretta da Zuccarelli ma une poche di litiche avìanu rottu a maggiurità municipale. Simeoni hè dunque elettu merre incù l’aiutu di sti radicali , sucialisti e di a dritta. Sè i radicali partenu di st’unione zoppa, dopu à sei mesi, l’altri si sò laparati à u scogliu Simeoni. In 2020 raggiunti da l’eculugisti. Una municipalità sustituita da Petru Savelli dopu à l’ elezzione di Simeoni à a presidenza di u Cunsigliu Esecutivu in 2015. St’alleanza ùn s’hè duplicata à l’Assemblea di Corsica induvè l’independendisti in 2015 si sò vestuti à a moda Simeoni, spugliati di a stessa moda à l’elezzione territuriale di u 2021. À è presidenziale ognunu hà vutatu per u so partitu, e Simeoni un’hà lampatu nisuna chjama di sustegnu à qualunque. À è legislative è cose cambianu, in tutti casi indè u circondu bastiacciu. L’eculugisti e i sucialisti ùn presenteranu nisùn candidati sustenendu di fatti i candidati simeunisti, à u cuntrariu di i cummunisti chi averanu i soi. Di fronte à sta situazione e discussione per un’unione pupulare in corsica so belle che spente, ancu sè u partitu di Melenchon LFI (La France insoumise), puterebbe presentà candidati in particulare in Corsica Suttana. E poi c’hè ùn’altru fattu chi ,cumplicheghja a situazione : ghje che u partitu di Melenchon s’hè dettu à favore di l’autunumìa, allora che i cummunisti corsi un’accusentenu tantu. Si dice che i candidati simeunisti averebbenu cuntati incù u partitu di Melenchon, «  l’aghju avutu à u telefonu durente a campagna eletturale » mi dicìa, in sugelu di cunfessione, unu di quessi. Di fronte à tuttu què si puterebbe allora cunclude che i candidati di Melenchon puterebbenu esse, sottu sottu, i simeunisti ? I quasi 33000 elettori di manca corsi serebbenu cusì privati di candidati d’unione. Ma si sà a Corsica ùn conta tantu indè stu « risorgimentu » vulsutu da l’unione pupulare in Francia, perche in Corsica a vittoria à ste legislative si scrive piutostu versu i naziunalisti . E perciò che «  a Corsica fora » di l’Unione Pupulare un’ostacula tantu .


Petruluigi Alessandri

 

 

 

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post