Elezzione Territuriale : Simeoni Rè di Corsica

Ghjè statu un trionfu ! I naziunalisti uniti (autunumisti è independentisti) hanu vintu l’elezzione territuriale chì purterà à ghjennaghju prossimu una sola Culletività per a Corsica. 67.155 voce e 56,40 % ghjè u resultatu per Simeoni, chì guadagna più di 13.000 voce da rapportu à l’elezzione di 2015. L’altri candidati vennenu luntanu daretu. Ghjan Martinu Mondoloni per a dritta regiunalista conta 21.755 voce è 18,29 %, poi Ghjuvan carlu Orsucci u partitu di u presidente di a Republica 15.074 voce e 12,67 % in fine l’ultima ghje Valeria Bozzi dritta republicana 14.950 voce è 12,57%.

Indè a prossima Assemblea u partitu di Simeoni cunterà 41 cunsiglieri, Mondoloni 10 e 6 ognunu per Orsucci e Bozzi. Ma stu scrutinu ùn ghjè statu una prova di demucrazìa. Guasi 50% di i corsi ùn so micca andati à vutà e l’astenzione ghjè ancu più forte indè e cità di Bastia e d’Aiacciu in particulare indè i carrughji pupulari. Valè à dì che un corsu nant’à dui ùn s’hè sentitu cuncernatu da st’elezzione, un corsu nant’à dui un’accunsente à a culletività unica, è un corsu nant’à dui ùn trova indè l’offerte pulitche e suluzione à i so prublemi oghjinchi. Stu ricusu di a pulitica e di i pulitichi merita riflessione per l’andadura di a démucrazìa. U mondu puliticu ùn pò lascia sta chjama senza risposta. A Corsica ghjè a regione di Francia a più povera, e induve lu c’hè u numeru di poveri u più maiò da rapportu à a pupulazione (più di 60.000 nanta 320.000 abitenti) e ùn disinpieghu al dilà di i 22 %. A situazione di i trasporti ùn ghjè suddifascente à l’internu cume per u fora, quella di a pulitica di a salute ùn ghje megliu, e l’agricultura cunnosce difficultà à sbuccà mercati altrò. In quant’à u turismu ,l’attività economica principale, ùn prufitt’à tutti. Eccu u cartulare per l’eletti novi. Ma di què indè a campagna eletturale sin’hè parlatu pocu, messu à parte i cummunisti e u rinnovu l’altru currente independentistu, ma tutt’è dui ùn sò stati qualificati. I dibatti anu purtatu nant’à l’autunumia o l’indipendenza à long’andà. Ghjuvan Guidu Talamoni l’hà detta dopu a vittoria dumenica sera à a Radiu di Serviziu Publicu RCFM :” Di fronte a u resultatu di i naziunalisti u Guvernu deve oramai ascultacci. Sellu stà mutu ci sarà una mossa pupulare”. E Frencescu Orlandi elettu di a lista Orsucci e presidente di u cunsigliu dipartimentale di u Cismonte chi spariscerà frà tre settimane, li hà rispostu :” l’urgenza oghje ùn ghje l’autunumia, sò i prublemi suciali”.

Ma dumenica sera per i naziunalisti ghjera festa. Anu circulatu indè paesi e cità in trumbendu, cantendu e facendu l’evvive à fucilate . Gigliu Simeoni ghje dunque u rè di corsica cumè l’ha detta Dumenicu Bucchini anzianu presidente cummunistu di l’Assemblea di Corsica per qualificà quellu chi sarà à u capu di u Cunsigliu Esecutivu .


Petru Luigi Alessandri

 

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post