In stu  settembre un c’hè micca che e scole chì facenu à so rientrata. C’hè un’imbienza di scumbugliu, d’agitazione, di sussuru, un focu in qualchi motu, chì piglia in ogni parte. Si corre in quà è in là per scrivesi à a ginnastica, à un club di scopa, à un altru di cucina, à una maestrìa di cantu… o ancu à un’associu di carità. In fine à unepoche d’attività chì ci facenu scurdà di a vecchjaia o trasaltà a giuventù. Ghjè l’ora di prugrammà un’annata per grande e chjughi fora di u murtulime di l’abitutine. E un mancanu l’offerte.

Ma c’hè un’associu chi ùn s’assumiglia à nisùn’altru. Per entracci, bisogn ‘à  sparte una passione, à cultivà un piacè, à sentesi in cummunione culturale, linguistica, gastronomica, geografica. In corte parolle,  amà l’Italia ! E sè vo riunite ste qualità, “A Dante Alighieri” vi apre e so porte.

4

Quì per tuttu l’annu camperete in modu penisulanu. Amparerete a lingua sè la hè pocu precisa per voi, senterete cunferenze diverse prununziate da sapientoni cume quella prevista à nuvembre incù quatru circatori genuesi è ferraresi, farette viaghji in Tuscana o indè d’altre cuntrade, averete u privilegiu di visità mostre soli soli, cume prestu, in Bastia per “Corsica genuese”, o in ottobre à u museu Fesch in Aiacciu. “A Dante Alighieri” ghjè l’Italia in casa vostra. E in Bastia campa dipoi più d’un seculu. A vicinanza di a terra ferma taliana ha sempre favuritu e relazione trà a cità è in particulare a Tuscana, e in seguitu l’insemme di a penisula. Si usava u talianu in Corsica fin’à quasi u 1914 allora che a corsica ghjera Frencese dipoi u 1769. E cume lu dice incù verità u pruverbiu “Da capi corsu à Bonifaziu aria di Roma è mare di laziu”.

A Dante Alighieri di Bastìa adunisce più di 200 soci e urganiseghja decine di manifestazione culturale ogn’annu. Prumove a lingua taliana incù i so corsi à i maio ma dinò inde e scole primarie. Nicole Matelli-Filippi, a Vice-presidente, ghjè incaricata di sta prumuzione.

A Dante ha fattu à so rientrata accuglientu anziani e nuvelli “tifosi” di l’Italia u 12 settembre inde i so lucali di u vecchju cunventu sant’Anghjulu di Bastìa . A prima à stende e bracce à l’arriventi ghjera Maria Teresa Raffalli, a Presidente. Dunque : Avanti a Dante !

 

—–
Articulu è fotò di: Petru Luigi Alessandri

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post