À e bocce ci ghjocanu giovani è vechji, omi è donne è ancu i zitelli. Un c’hè bisognu di una furmazione speziale, ma di pratica, di bon sensu è, si capisce, un po’ di precisione. E bocce, un ghjocu chi ùn costa tantu sell’un ghjè à comprà di un paghju, è tempi fà ghjeranu i cafiteri chi l’imprestavanu. In Bastia cume indè d’altre cità di Corsica è d’altrò ci eranu loghi di Bucciate sempre affiancati di un cafè. U bar di u Prado in Lupinu ne era unu, è ghjè sempre. In stu locu hè nata a bucciata bastiaccia poi l’internaziunale Pierrot Lamperti di u nome di u so creatore. A u Prado, Pierrot Lamperti passiunatu di bocce poi campione, urganizava ogni estate un bellu cuncorsu lucale, poi l’idea hè nata d’ingrendà u “zitellu” incù l’aiutu di a municipalità è di sponsors impurtenti cume a Corsica Linea.
Da bucciatina hè diventata una bucciatona. Durente cinque ghjorni (st’annu di u 21 à u 25 agostu) a Piazza Santu Niculà si muta in un vastu terrenu di bocce. Si ghjoca sottu à u sguardu di Napuleone, à fiancu di u chioschu à musica o à l’ombra di a coppia (mamma è figliolu) di u munimentu à i morti. A bucciata hè apert’ à tutti è d’altronde u primu cuncorsu e statu quellu di e famiglie, poi quellu feminile, seguitatu da e persunnalità cume u merre Petru Savelli è l’anzianu capitanu di u sporting Orlanducci (e nostre foto), è d’altri capizzoni lucali. In fine a dumenica ghjè u ghjornu di i cuncorsi naziunali è internaziunali maschile è feminile (per a prima volta st’annu), incù a participazione di campioni venuti di parechji paesi è di a squadra di Francia. Sta 8esima edizione ghjè stata vinta da a squadra nizzarda cumposta da Michael Bonetto, Ludovic Montero è Basil Jackel. Oramai Bastia incù à so Bucciata s’hè alzata à un rangu di prestigiu indè e cumpetizione di stu ghjocu chi ghjè diventatu una pratica spurtiva di altu livellu.
Petru Luigi Alessandri
Petru Luigi Alessandri
Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.