(▷) Petru Mari : l’Aventura di Mediterradio è Kantara

Petru Mari hè ghjurnalistu à a Radiu di serviziu Publicu di Corsica, Francebleu RCFM. Hà cuminciatu a so carriera cum’è animatore, aprendu a radiu per a prima volta à ghjochi in lingua Corsa chì facianu cuntrastassi i paesi. Hè nata cusì a « Ghjustra Paisana ». E so trasmissioni avianu sempre cum’è scopu a prumuzione di a lingua è di a cultura Corsa. Grazi’à ellu, a Radiu hà pussutu patrimunià voce puetiche anonime oghje smarite, e voce celebre di a tradizione pulifonica è di a impruvisata orale. Poi, Petru hà integratu a redazzione è hà messu u so estru creativu à u serviziu di u ghjurnalismu. Hà apertu a radiu nant’à u Mediterraniu. Sò nate è trasmissioni « Mediterradio » è « Kantara ». Permettìa cusi à RCFM (A Frequenza Mora) di esse a nave di Radio France à mezu mare Mediterraniu. « Mediterradio » facìa (è face sempre) a lega trà u latu vicinu, latinu, Tuscana è Sardegna, poi Sicilia, Malta è Tunisìa. « Kantara », addunìa e sponde più luntane, quelle di l’Africa di u Nordu poi di a Spagna è di l’Egittu. Vint’anni so’ passati: « mamma mia ! » cum’ellu dice u grande Totò in una di e so puesìe.


Un hè l’ora di u bilanciu, ma dipoi st’epica, i palinsesti di a radiu ùnanu cancellatu ste trasmissioni, anzi, i presidenti di Radio France è di a RAI l’anu cunfirmate per cunvenzione. S’ellu ùn hè l’ora di u bilanciu, ghjè sempre l’ora di a storia è di u racontu . Petru Mari ci conta st’aventura, interrugatu da Petru Luigi Alessandri, u so complice è cullaburatore à l’occasione di a rientrata di « Mediterradio « è « Kantara » :

Petru Mari 26/10/2016


 

Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

By Petru Luigi Alessandri

Giornalista radiofonico di RCFM, si occupa tra l'altro anche della trasmissione Mediterradio, che mette in contatto gli ascoltatori di Corsica, Sardegna, Sicilia, e occasionalmente Malta e altre terre mediterranee. Per Corsica Oggi scrive in lingua corsa o, in traduzione, in italiano.

Related Post

2 thoughts on “(▷) Petru Mari : l’Aventura di Mediterradio è Kantara”
  1. E’ una bella intervista che narra del coraggio e del credere di poter costruire o ricostruire ponti interrotti dalla storia degli stessi uomini.Lo stesso Mari afferma che se non avesse “rubato” certe condizioni a Parigi mai gli sarebbero state concesse, Che contrasto con quanto operato da Talamoni a Malta di recente per creare ponti culturali di studio con la Corsica.

  2. Non è solo un giornalista ma un intellettuale a tutto tondo.Una risorsa importante per la cultura (e il buon senso)
    Conduceva anche una striscia matutina su RCFM,chiamata “Masai”(il titolo:un gioco di parole tra il riferimento alla tribù africana e la frase in lingua Corsa “M’à sai” = ma lo sai”) Ho avuto l’onore di conoscerlo e stringergli la mano.
    Grande Petru!!! A videcci sani.

Comments are closed.